Denumite de specialisti Silva Hispanic si recunoscute de publicul larg cu apelativul folosit si de noi, chia isi trag numele dintr-un termen al limbajului Nahuatl, care inseamna uleios. Uleiul semintelor este recunoscut pentru concentratia ridicata de Omega-3. 64% din componenta alimentului consta in acest acid gras polinesaturat.

Ne-am putea opri aici cu enumerarea beneficiilor acestor seminte asupra organismului, avand in vedere cat de bun este Omega-3, insa ele sunt atat de multe incat trebuie sa stii de ce ar trebui sa le consumi.

Semintele chia:

  • au mai multi antioxidanti decat murele
  • au mai multe fibre decat fulgii de porumb
  • au mai mult calciu decat laptele 
  • au mai multe proteine, fibre si calciu decat semintele de in

Care sunt avantajele pe care le ai daca mananci seminte de chia?

1. Slabesti fara sa te infometezi

Visul oricarei persoane aflate la dieta poate deveni realitate. Micile seminte pot fi pregatite astfel incat sa aiba gust de orice, iar textura si compozitia iti vor tine de foame atunci cand vrei sa scapi de kilogramele in plus. In momentul in care intra in contact cu apa, semintele de chia se transforma intr-un soi de gel care creste in marime si greutate, total lipsit de calorii, care harneste organismul fara sa-l ingrase.

2. Echilibrezi cantitatea de zahar din sange

Orice persoana are nevoie de energie, iar mentinerea unui cantitati echilibrate de zahar in sange este extrem de importanta din acest punct de vedere. Atat forma gelatinoasa, cat si combinatia inedita de fibre solubile si insolubile din semintele de chia au rolul de a intarzia procesarea zaharului din organism, oferindu-ti energia de care ai nevoie.

3. Previi diverticulita

Diverticulita este o afectiune uneori dureroasa, care se dezvolta atunci cand diverticulul ce se formeaza in peretele colonului se inflameaza sau se infecteaza. Mancarea procesata din zilele noastre nu face decat sa dauneze sanatatii, iar semintele de chia vor combate efectele negative, hidratand colonul si favorizand digestia.

4. Prepari alimente fara grasimi

Daca iti place sa prepari tot felul de alimente la cuptor, dar urasti untul, margarina sau uleiul de floarea soarelui, gelul din semintele de chia este ideal pentru retete, dar si pentru sanatate. Mancarea va fi la fel de bine pregatita, isi va pastra gustul, dar nu vei mai fi nevoit sa folosesti atat de mult ulei.

5. Iti stapanesti pofta de mancare

Deficienta de minerale si vitamine creeaza o pofta de mancare pe care nu o vei mai resimti, de vreme ce asimilarea semintelor de chia aduce cu ea toti nutrientii de care are nevoie organismul tau.

Cum poti pregati semintele de chia?

  • Amesteca o lingurita de seminte de chia cu un sfert de cana de apa. Vei obtine un mix care seamana cu oul, pe care il vei putea adauga in compozitia prajiturilor. 
  • Adauga semintele de chia in iaurt.
  • Amesteca-le cu faina, lapte si oua pentru a pregati clatite.
  • Adauga-le pe post de dressing la salate sau la shake-uri. 
  • Le poti pune si in compozitia chiftelutelor pentru a le oferi textura.

Ai consumat vreodata seminte de chia? Ai incerca sa le incluzi in alimentele preferate acum ca stii cate beneficii au?