Nimic nu e mai frumos decat un trup bine sculptat vara, pe plaja, la mare. Si cum pentru asta ai nevoie de antrenament, te invatam cum sa iti pregatesti organismul pentru orele pe care le petreci "tragand de fiare", la aerobic sau la zumba.

Important e sa ai energie ca sa poti duce antrenamentul pana la capat. O gustare sau o masa usoara, dar plina de proteine, iti va sustine nivelul de energie de care ai nevoie. Incearca sa mananci cu o ora, doua inainte sa faci efort si evita mancarurile grase, care au nevoie de mai multa muca din partea corpului tau ca sa fie digerate, impiedicandu-te sa lucrezi la capacitate maxima.

Uite ce iti propun nutritionistii de la Men’s Fitness.

Proteine bune la prima ora 

  • Chifla cu cereale integrale si albus de ou

Daca obisnuiesti sa faci exercitii dimineata, trebuie sa iei un mic dejun satios si plin de proteine. Mananca o chifla englezeasca din cereale integrale si pune un topping din albusuri de ou. Acestea sunt o sursa buna de proteine si asigura stocul de aminoacizi de care organismul are nevoie atunci cand musculatura este solicitata. In plus, crerealele integrale sunt o sursa de carbohidrati care te vor tine satul mai multe ore.

  • Shake cu proteine

Cu putin lapte de migdale, pudra de soia, o banana si cateva capsune iti poti face o bautura care sa te ajute sa iti lucrezi masa musculara. In acelasi timp fructele, care se digera mai greu, iti vor taia pofta de mancare si iti vor mentine energia mai mult timp.

  • Cereale, iaurt si fructe de padure – cel mai usor mic dejun

Se pregateste rapid si te ajuta sa slabesti mai repede. Asa arata un studiu al Universitatii Penn State din SUA, care a demonstrat ca persoanele care mananca o dieta cu putine calorii si carbohidrati care provin din cereale integrale au sanse sa piarda mai repede grasimea din jurul abdomenului, in comparatie cu persoanele care consuma carbohidrati din paine alba sau paste. Daca adaugi cerealelor integrale si putin iaurt, vei avea mai multe proteine, in timp ce fructele de padure sunt o infuzie de antioxidanti si fibre.

Gustari rapide si satioase

Daca nu esti fanul meselor luate in tihna si nu ai timp pentru un mic dejun inainte de a incepe antrenamentele, atunci incearca o gustare.

  • Un mar si fistic – gustarea care iti tine de foame

Merele sunt bogate in polifenoli care ajuta musculatura sa reziste pe parcursul antrenamentului si ajuta si la arderea grasimilor. Contin si multe fibre, ceea ce incetineste absorbtia zaharului in sange si iti asigura energia. Fisticul are si el multe proteine si fibre care adauga un plus de energie. 

  • Branza slaba cu lipie integrala si portocale

Branzeturile contin proteine si calciu care ajuta la mentinerea unei musculaturi puternice si asigura sanatatea oaselor. Cerealele integrale din lipie sunt carbohidrati buni care iti asigura energia, iar portocala iti va aduce vitamina C, necesara daca vrei sa arzi repede grasimile.

  • Chifla cu cereale si branza dulce

Branza este de ajutor atunci cand vrei sa scapi de grasimea nedorita mai ales de pe abdomen. Asta pentru ca are un continut mare de calciu ce regleaza nivelul hormonului calcitriol, cu rol in producerea grasimilor. Atunci cand nivelul de calciu este echilibrat arderea grasimilor este mai rapida. 

  • Paine integrala prajita, crema de branza, somon si rosii

Daca pastrezi ingredientele de mai sus si adaugi si putin somon si legume, vei obtine cea mai buna gustare care sa iti asigure energie si sa iti sustina musculatura pe parcursul orei de la sala. Somonul are acizi grasi Omega-3, ce influenteaza metabolismul si te ajuta sa arzi repede caloriile.

Tu ce meniu ai inainte sa mergi la sala si sa faci efort?